De senaste 2 veckorna i bilder!

Ja, nu kommer det äntligen en liten uppdatering och en hel del bilder!
Påsken firades alltså i lofsdalen, fint väder, trevligt sällskap, härliga backar och god mat kan man sammanfatta det med!
Hemvägen blev dock lite krånglig...det gick inga tåg eller bussar mot Kalmar efter kl.16 på söndagen och vi kom dit vid 17, så det var lite dumt..vi fick alltså skjuts till Uppsala med Hille och Håkan. Så istället åkte vi med tåg till Vagnhärad där Martins faster Astrid bor, det blev en liten utflykt och trevligt att hälsa på dem! På måndag morgon fick vi skjuts med dem till Norrköping eftersom de ändå skulle söderut och därifrån tog vi buss till Kalmar. Vi kom fram till slut i alla fall!
Så här kommer lite bilder nu, först från Storlien, sen från Åland och sist från Lofsdalen. Enjoy!

 
På första bilden ser ni en vacker dag i längdspåret! första dagen i Storlien! Andra bilden ligger Micke i sin halvt byggda Igloo och sista bilden är på en halvgrävd bivack (vi hade inte tillräckligt med tid på oss för att slutföra...)



Jag på längdskidor, på början av våran tur! Väldigt vacker utsikt!



Första bilden är Jenny och Mathias på lunch på turen, här var vädret fint ännu och alla satt i sina grävda gropar och solade! Andra bilder är en bild över en del av Trondheim, väldigt vacker och mysig stad! Och sista bilden är när Nathalie och Anna försökte racea med kundvagnen påväg till konsum, det gick som ni ser inget vidare...



Här är Anna, Marie och jag uppe i backen på carving! Väldigt glada och lyckliga!



Här är från vår middag med filmtema, första bilden "den där Mary" och Spiderman och på andra bilden har vi bröderna fluff! Väldigt rolig kväll med många roliga filmfigurer! :)



Antons och mina Jonte-muffins (John Deere-muffins) som nog blev mer som snor-muffins med tanke på färgen...men goda var de trotts att de såg lite små-giftiga ut!



Vi målade påskägg också, jag, Anton och Charlie, tyvärr fick jag bara med Charlies på bild, men Anton var värsta konstnären! Mycker vackra blev de! Andra bilden är på vår mysiga sista-kväll med räkor och vin!



Jag och Martin i Lofsdalens backar!



Martin i backen! Kinderägg var självskrivet på påsken!



Bondesson barnen på toppen av Lofsdalen!



Jag sista dagen i den soliga backen! Hur skönt som helst!



I måndags morse på ett fik i Norrköping, det var underbart väder där också!

Allt som allt har det alltså varit 2 mycket bra veckor! Men nu får det vara bra för ikväll! Imorgon ska jag orientera och upp tidigt. Nu blir det How I Met Your Mother och kvällsfika! God natt! Puss och Kram

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0