På Åland!

Nu är jag hemma på Åland, helt underbart! Och till Hanna och Charlie, jag befinner mig här till och med onsdag, på torsdag morgon åker jag med Martin och hans familj till fjällen igen. Och på tal om fjällen, hur rolig har inte den här veckan som gått varit?!!! Helt fantastiskt, trots brist på jättebra väder så har det varit hur roligt som helst, jag har en fantastisk klass måste jag säga! Dock saknade man ju några från Sälen:P

Ska inte skriva alltför mycekt om Storlien, men de första 3 dagarna åkte vi iaf längdskidor, det var också dessa 3 dagar som det var bäst väder. Vi hade examination och jag fick godkänt, detsamma i carving, så jag är nöjd! På tredje dagen var det en tur på skidor på schemat och första delen av dagen, fram till lunch, var riktigt bra, lite blåsigt emellanåt, men under lunchen kunde det inte ha varit bättre! Strålande sol och vindstilla. Efter lunch, på vägen tillbaka över fjället vart det värre... Vi hamnade mitt i en snöstorm och när det var som värst kunde man se ca. 5 meter framför sig (uppskattningsvis...) och man fick ta i något fruktansvärt för att ens komma framåt, i nerförsbacken som man i vanliga fall skulle haft en himla fart i så fick man staka sig fram, så illa var det. Den första gruppen hade hunnit ända till den högsta toppen av fjället medan vädret var bra och när de fikat klart där  så var stormen i full gång, de kom inte ner! Så vår helt otroliga lärare Tom fick leka hjälte och åka upp till toppen efter dem, såg ut som en äventyrsfilm då man såg honom försvinna i snöstormen! Alla kom ner till stugan säkert i slutet som tur var!
Sen var vi ju till Trondheim en dag också (tisdagen) och där var det otroligt vackert och mysigt. Jag och min grupp (Jenny, Mathias och Gustav) hade som uppdrag att leka guider där, det gick över förväntan, skönt! De sista 3 dagarna gick det utför (i backen alltså). Första dagen carving och de andra 2 dagarna blev det bräda, hur roligt som helst, förutom att man var småbakis sista dagen och det spöregnade..jaja, man kan inte få allt här i livet! Middag med filmtema hade vi också på torsdagskvällen, riktigt skoj kväll, men fick huvudvärk så kvällen blev inte jättelång. Ska inte skriva mer nu för då blir det alldeles för mycket, men ska försöka lägga upp lite bilder då jag kommer tillbaka till Kalmar! Här har jag nämligen ingen USB-kabel. Nu har jag rest i ca.19 timmar sen jag lämnade Storlien, så är lite granna trött, men skönt iaf att få vara på Åland med familjen, och SÅ roligt om du kommer imorgon Hanna (om jag förstått det rätt..?).

Hur som helst, TACK för en underbar vecka klassen! Jag kommer sakna den! Puss och kram!

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0