Grattis Hille!

Idag fyller alltså Martins mamma Hille år, så grattis på dig! Så idag har vi haft finmiddag här i lägenheten med räkpanna och hallon/choklad/sockerkaks/marrängtårta! Riktigt mumsigt. Hilles bror Jan-Åke kom också över från Öland och firade med oss. Trevligt trevligt! Vi var även till ett fik med Hille idag, ett riktigt mysigt fik som Martin och Kent hittade då Kent var här och hälsade på, där man bl.a. kan beställa varm choklad på kanna om man vill, underbart!=)

Annars då, ja vi har haft boll-turnering i skolan idag i 3 timmar, först innebandy, sen  fotboll, sen handboll och till sist basket. Jag har kommit fram till ännu mer att innebandy inte över huvudtaget är min sport och hur jag än försöker kan jag bara inte tycka att innebandy är roligt...sorgligt men sant! De andra bollspelen kan jag handskas med och kan faktiskt tycka att är rätt roliga ibland, men det är bara volley boll jag faktiskt njuter av att spela och blir riktigt taggad av! Den är min sorts sport det! Förresten, mamma eller pappa, ni som är utbildade domare i volley, nu måste jag få svar från er! Det är nämligen så att vi hade en regeldugga igår som vi fick ut idag, den gick bra förresten, hade bara ett fel och det var det här (som jag alltså behöver stöd från er på nu!!); När man kastat upp bollen för serve i volley boll får den INTE studsa i golvet igen förrän man servar iväg den, eller hur?!??? Det här påstod min lärare att man fick göra enligt reglerna på svenska volley boll förbundets hemsida, jag protesterade vilt och menade att så inte var fallet! Han visade mig var det stod och det var faktiskt dumt formulerat, så jag fick i alla fall till det så att han godkände att det både var rätt och fel (han visste alltså inte svaret på det till slut och han ska nu ringa till svenska volley boll förbundet och kräva en förklaring). Nu har jag gått och varit irriterad på det här hela dagen...men visst har jag väl rätt!? hjälp mig!! Jaja, det var bara en parentes, men en väldigt irriterande sådan...

I övrigt har vi rörelselära rotation imorgon vilket innebär gymnastik! Så det ska bli väldigt roligt! Vi har också fått lite mer information om Storlienresan idag och oj vad jag längtar, ska bli såå roligt att åka till fjälls med klassen igen (även om man saknar några klassmedlemmar som var med förra gången..). Vi åker ju redan nästa fredag så nu närmar det sig! Så här såg det ut då vi var till Sälen just efter nyår;

   

Fint va!? Nej nu har det här inlägget blivit mycket längre än jag tänkt mig, så nu får det vara slut för idag! Hoppas allt är bra med er allihopa!=) Puss och kram

/Elin

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja Elin! Du har alldeles rätt. Har man kastat upp bollen för att serva får man inte släppa den i golvet igen!!!Förr fick men men inte nu längre.§ 12.4.2 i domarboken,ha ,ha....

Har du förresten möjlighet att komma hem över 1:a maj.Vi skulle behöva nån som tar hand om brorsorna så vi ken åka till Katrineholm och förkovra oss som domare. Kram

2009-03-18 @ 17:37:33
URL: http://elinparkkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0