Houston, we have a problem!

Så här på kvällskvisten/natten så sitter jag och funderar på en sak...ett problem, inte ett stort problem så, men ändå ett störande moment i vardagen (läs helgerna..). Problemet är det här med chips och dipp! Dippen tar ju alltid slut innan chipsen, why?! Varför har man inte anpassat dippmängden till chipsmängden? Ja menar, 3 dl dipp blir för lite för en påse chips, tydligen! Men vad skulle hända om man tog dippen gånger 2, då skulle det ju bli 6 dl dipp, och då skulle det ju bli alldeles för mycket dipp!!! 4 dl tror jag skulle bli ganska lagom faktiskt, och då är ju taffels dipp från Åland helt perfekt, för de är gjorda för 2 dl gräddfil, då går det ju bra att fördubbla!Man kan dessutom ha två olika smaker på dipp då om man vill! Medan här i Sverige så är dippen gjord för 3 dl gräddfil och då blir det ju någonting mitt emellan, helt fel med andra ord! Så där har ni det, mitt stora grubbelobjekt för kvällen! Ja menar se bara på det här; och nej, jag har inte ätit upp allt själv..)



Dippskålen är renskrapad men det finns fortfarande chips kvar!!!! Så kan det ju inte gå till! Jaja, nu tycker ni att jag har alldeles för lite att tänka på, och det kanske är fallet. Men jag tror faktiskt att det är tvärtom, jag har alldeles för mycket att tänka på, så istället för att tänka på allt det jag borde förtränger jag de sakerna och börjar tänka på meningslöst paller som inte alls borde få tänketid i mitt huvud just nu..hmm..jaja, det är ändå lite intressant!
En till sak jag sitter i soffan och tänker på är den underbara chokladtryffel som Hille köpte på västerport café där vi var och fikade då hon var här. Det är den absolut underbaraste chokladtryffel jag någonsin smakat på, så nu sitter jag och grubblar på om jag faktiskt borde gå ner på stan imorgon för att köpa lite sånt, jag tror att jag kommit fram till att jag inte borde göra det utan sällskap för då lär jag med all säkerhet smälla i mig hela asken själv, och det kan aldrig sluta bra.. Hursomhelst, farmor skulle älska den, så hon kanske får en ask när jag kommer hem!



Här har ni den! Hur gott som helst mina vänner! Helt klart värt att smaka=)
Nej, nu tror jag att jag ska bespara mig resten av mina underliga tankegångar denna kväll/natt..
Imorgon kommer Jenny hit, vi ska skriva på/fixa med hemtentan och förbereda oss för kvällen med middag och så, ska bli trevligt! Imorgon kväll blir det förfest med Carro och hennes vänner och sedan högst antagligen utgång!  Ha en trevlig helg allihop! Puss och god natt!

/Elin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag känner igen ditt problem, men jag är ändå överlycklig över att gräddfilen är 3 dl här, hur kan någon människa tro att två ska räcka? Men du har nog rätt i att om man köper två st 2 dl borde det bli rätt lagom, de större här är ju 5 dl, och det orkar man ju inte med, då blir det kvar både chips och dipp, i alla fall om man bara är två. Vi kanske kan börja på en namnlista för att få 4dl förpackningar? :D

Pusss!

2009-03-25 @ 13:21:35
URL: http://hannna.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0