Börjar bli irriterad...

När jag ansökte om studiestöd så stod inte min hyra på hyresavtalet som jag hade, jag skulle därför vara tvungen att skicka in ett hyresavi på min hyra för att de skulle se så att jag inte ljög om summan! Självklart! Inga problem, jag skickar det så fort jag får det! Därför är bland det första jag gör när jag kommer till Linköping att ringa min hyresvärd och säga till henne att jag vill ha hyresavierna så fort som möjligt. Det var tydligen inga problem, det skulle hon fixa. Detta är alltså över 3 veckor sedan!!! Och jag har fortfarande inte fått dem!! Jag har försökt ringa flera ggr, men denna person är tydligen omöjlig att få tag på, jag har lämnat meddelanden på hennes telefon och bett henne ringa upp och senast idag skickade jag ett meddelande till henne där jag ber henne att ge mig dem snarast. Inget svar. Jag har varit till henne (!!!) men hon är tydligen väldigt sällan hemma. Denna människa bor alltså i huset bredvid mig, hur svårt kan det vara?

Hon är nu orsaken till att jag inte har något som bevisar att jag har någon inkomst (bekräftelse på att jag får studiestöd/bostadsbidrag) när vi ska och skriva på hyresavtalet idag. Hoppas det går bra ändå! Cathrine har ju iaf sina papper med! Ibland kan man inte förstå sig på människor...

Puss och kram!

//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0