I Linköping

Nu har jag till slut fått efterlängtat internet till min lägenhet så jag kan uppdatera er om läget här i Linköping! Nu har jag alltså varit här en vecka och jag har haft hur roligt som helst! Det enda som har varit lite jobbigt är juat att jag inte har haft internet och nu är ju det åtgärdat så jag är nöjd:) Har haft nollning sen förra söndagen och det har varit skitskoj, man måste dock gå omkring med blå band runt huvudet som det står "sg-nollan" på och ha skyltar runt halsen där det står ens namn och "Sg-nollan" (som betyder sjukgymnast-nollan för den som inte listat ut det) men det är det helt klart värt. Klassen verkar jättebra så dert här ska nog inte bli så farligt. Under nollningen har vi bl.a. spelat volleyboll, lekt lära-känna-lekar, haft stadsorientering, övat på sittning m.m m.m. allt med en liten tvist på:) Och igår hade vi vår första sittning "Ärtor och punsch" där det serverades ärtsoppa och plättar och såklart punsch också, hur roligt som helst, man fick dock slänga i sig maten så fort man fick chansen för det hände saker hela tiden, spex,sånger och sånt skoj!
Vi har ju såklart varit i skolan en del också, men det har varit en riktig mjukstart på den fronten så det har varit roligt och intressant också, har bl.a. fått ställa frågor till redan klara sjukgymnaster och sånt, så nu är man peppad på att börja läsa!:)

Idag har vi övat inför nollympiaden som ska gå av starten imorgon, då har vi i SG pressen på oss att vinna då SG gjorde det i våras:) Det är alltså alla nya nollor i hälsouniversitetet (sjuksköterskor, läkare, logopeder o.s.v.) som tävlar mot varandra i diverse roliga/konstiga grenar! Ska bli roligt.

Så en fredagkväll som denna är jag faktiskt hemma och diskar, ser på friidrott, syr märken på min overall (SG:s overaller som man kan köpa på blåkläder, Anton kommer tycka om den;) tyvärr är den mörkblå och inte jonte-grön) och annat pyssel som att slå in Martins födeösedagspresent, ska dit imorgonkväll:)

Men nu tror jag att jag ska lägga mig och läsa lite! Hoppas alla har det bra där hemma och runt om i Sverige, nu har ni iaf fått en snabb uppdatering från mig:) Puss och kram //Elin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kul att höra att du har det bra! Jag saknar dig apmycket! Har tänkt att jag skulle ringa dig, men antog att du hade en massa nolleaktiviteter och så där, så det har inte riktigt blivit av..

2009-09-06 @ 14:17:45
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0