Suck!

Nu måste jag få beklaga mig lite...Alltså, det verkar som att ingenting ska gå smidigt i min värld just nu...Man får kämpa för allt. Berättade ju tidigare om mina hyresavin som min hyresvärd aldrig verkade ha tid/undvek att ge mig. Jag fick dem i fredags eller något. Har alltså lyckats få det ivägskickat. Skulle på samma gång skicka iväg ett intyg på mina högskolepoäng från Kalmar, så de ser att jag faktiskt gjorde något ifjol, tror ni inte då att det inte fungerar att skapa något intyg på det där förbaskade hemsidan, bara på 30 poäng, då jag egentligen har 45, och behöver 42,5 för att få något studiestöd alls...hmm...okej..Har iaf ringt till högskolan i Kalmar och fick till slut tag på dem. De skrev ut intyg och skickar det både till mig och direkt till studieservicenheten, så det var ju snällt iaf! Så jag ringde till studieservicenhetenidag också för att höra om jag hinner få studiestödet i oktober nu, ska ju betalas ut den 4 varje månad tror jag, problemet är ju att det är en söndag i oktober och då kommer det redan på fredag istället. De har då redan betalat ut allt för oktober,detta betyder att jag får pengar först den 4 november. Borde då få för 3 månader på en gång vad jag förstått och det är ju rätt mycket pengar. Problemet: jag har inte hur mycket sparade pengar som helst, så när jag nu har betalat hyran för september och oktober blir det inte många kronor över...Nåja, har ju frysen fullproppad med lasagne så det räcker ju ett tag iaf. Sen fyller jag ju år den 18 oktober, då kan man ju möjligtvis önska sig lite mat!;) haha, skämt åsido, det kommer bli snålt i oktober, men man klarar sig, det gör man alltid på något sätt! Men just nu känner jag inte så starkt för min hyresvärd kan jag säga, jag skyller ALLT på henne nu, så det så!

En lite roligare sak är att jag fått mitt schema för resten av terminen nu och jag är ledig både torsdag och fredag sista helgen i oktober, perfekt, då bär det av mot Åland! Så ni vet allihop!
Nu ska jag göra lite nytta, typ plugga lite!

puss och kram!

//Elin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tusikens vad jobbigt... Men skönt när du får allt på en gång sen! Jag fick också så där förra året, fast då var det för två månader, och jäklar vad rik man känner sig sen!



Jag är förresten ledig den helgen du kommer hem! Så då måste vi hitta på något! Hade egentligen tänkt att jag kanske skulle komma och hälsa på dig den helgen, men då får det bli någon annan helg :)

Puss

2009-09-30 @ 16:14:57
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0