Tvättdags

Det här med att tvätta för första gången på ett ett nytt ställe är faktiskt rätt spännande. För det första är bokningssystemet något som jag aldrig sett förut, så det tog ett tag att lista ut hur man gör (man har en liten liten nyckel som man använder till att låsa upp en liten grej på en datumtavla som man sedan låser fast på rätt datum och tid...hmm..). Eller först skulle man hitta dit också (till tvättstugan) det var också ett projekt i sig! Sen är det bra om man vet hur man låser upp dörren till tvättstugan...det var inte det lättaste, provade alla nycklar jag har men ingen passade, efter lite efterforskningar så fick jag reda på att man använder sin lägenhetsnyckel till att låsa upp ett litet litet plåtskåp som finns bredvid elskåpet som är bredvid tvättstugsdörren, lite underligt...eller? och där finns nycklarna till tvättstugan och torkrummet, bra! Okej, men var finns torkrummet då? det fanns iaf inte inne i tvättstugan, nej då får man ta en promenad längre ner i den läskiga källarkorridoren och DÄR en bit ner i gången finns en dörr som skulle kunna gömma ett torkrum, perfekt, då är det bara att sätta igång då..eller?

Jag börjar alltså lasta in tvätten i tvättmaskinerna (det finns TVÅ vilken lycka!!) och sätter i tvättmedel och allt, ska sätta igång maskinen och vad händer? Jo, INGENTING!! Jaha, vad gör jag nu då? Jag börjar undersöka knappar och sladdar och sånt, det visar sig till slut att man måste trycka på en liten knapp/vrida på en lite spak så att det kommer någon sträm till maskinen också, för det finns det inte annars...puh säger jag.. Nåja nu tvättas det iaf för fullt, så nu ska jag bara ner och lista ut hur torktumlaren och torkrummet fungerar =S Önska mig lycka till säger jag bara!!

Puss och kram!

//Elin

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, låter spännande det där :P good luck!

2009-09-09 @ 19:52:56
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0