Fascinerad

Okej, jag vet, jag är absolut värdelös på att blogga just nu! Men det händer så mycket annat roligt just nu, så jag har inte haft tid/vilja! Dessutom har jag varit förkyld rätt så ordentligt, men det börjar gå över nu, bara lite hosta kvar att övervinna! ;)

Idag har vi iaf haft rörelselab i skolan och jag är helt fascinerad av vad man kan göra och mäta på det stället!! Och nu vet jag väl att de flesta som läser det här kanske inte är jätte intresserade av rörelseanalys och sånt, men det här var helt otroligt! Det finns plattor i golvet som man kan gå på som mäter tryck mot golvet och en massa elektroder och sånt som man kan sätta fast på huden som mäter aktivitet i muskler o.s.v. och genom allt sånt här så kan man bl.a. få en avspegling av t.ex. gång i form av en streckgubbe på datorn som visar exakt tryck mot golvet under vilken del av gången o.s.v. en massa massa skoj! Men nu ska jag inte tjata om det fast jag skulle kunna hålla på i evigheter! ;)

Det jag egentligen vill säga med det här är nog att sjukgymnastyrket bara verkar mer och mer roligt och underbart och det känns otroligt bra!! :D Och nu är jag nog lite överentusiastisk eftersom vi haft rörelselab idag och det var en ny upplevelse, men allt annat känns också bra!

Livet är bra just nu helt enkelt, trots hosta! Det ni!

Förresten så ska va göra ett hjärtgympapass snart en grupp, och till det behöver vi låtar! Så om någon vet någon bra låt till gympapass, helst under 120 BPM så får man JÄTTEGÄRNA komma med förslag! ;)

Puss och kram!

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0