Ler

"Finland krossade Tyskland i OS-hockeyn och såg till att det blir en ren final om gruppsegern mot Tre Kronor natten till måndagen.

Det blev storseger med 5–0 (1–0, 2–0, 2–0) sedan laget visat en imponerande effektivitet i numerärt överläge. Fyra av målen kom med en man mer.

Philadelphia-backen Kimmo Timonen sköt två mål, bröderna Tuomo och Jarkko Ruutu gjorde varsitt och Joni Pitkänen stod för Finlands sista mål.

Både Finland och Sverige står på sex poäng vardera inför den sista gruppspelsomgången och vinnaren tar hem gruppen och därmed en direktplats till kvartsfinalspelet. De tre gruppvinnarna och bästa tvåan går direkt till kvartsfinal medan de åtta övriga lagen får spela åttondelsfinal."

 

Det här få mig att le, STORT! Det här inger mig nämligen hopp, hopp om att Finland kanske, och då menar jag kanske (jag har lärt mig att inte ta ut något i förskott då det gäller Finland-SVerige hockey matcher) kan ha en liten chans att faktiskt vinna en match mot Sverige denna gången. De har trots allt vunnit med fler mål än Sverige mot båda lagen. Men som sagt, det enda jag kan göra är att hålla tummarna allt vad jag kan!

 

Puss och kram!

 

//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0