Måndag

Alla veckor börjar med måndag. Måndag är inte min favoritdag. Det är massa dagar kvar till helgen då. Men den här måndagen är inte illa trots full dag (och då menar jag 8.15-16.45) i skolan. Jag mår mycket bättre än igår och är på allmänt bra humör! :) Me like.

Ikväll står bad och skidåkning (på TV) på schemat, ikväll åker nämligen medaljhoppet Charlotte Kalla för allt vad hon är värd! Ska bli intressant! Förresten, Cathrine skrattade åt mig när jag sa "skidning" istället för "skidåkning", är det mitt eget påhitt eller säger vi så på Åland? Jag har för mig att det är ett riktigt ord nämligen, men tydligen inte på svensk-svenska, eller? hmm... stor problem här nu känner jag.



Hur som helst, skidor ser ni på TV kl.19 för er som är intresserade ;) Och natten mellan onsdag och torsdag är det tydligen hockey-natt här hos oss ;) Så ni vet!

Puss och kram!

//Elin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag hatar när någon påpekar att orden man använder inte är svenska. Just såna som skidning (det heter skidning!!) som man är helt övertygad om att det heter på riktigt också! För att inte tala om ifall man råkar säga "skrinna"... Då fattar de ju knappt att det är "åka skridskor" man menar. Suck.



Vi ålänningar är nog bara lata, fatta hur jobbigt det är att säga "åka skridskor" och "skidåkning"!

2010-02-16 @ 10:12:48
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Mamma

Självklart säger vi skidning.Det är svenskarna som överarbetar språket!! Kram

2010-02-16 @ 16:48:59
URL: http://elinparkkinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0