Skäms lite

Ja, jag skäms lite. Jag gick inte upp kl.05.00 för att se lejonen spela bronsmatchen. Jag svek dom. Istället sov jag aningens för länge och fick köra multitasking i bilen påväg ut till jobbet! Köra, frukost och hockey, sista perioden var ju faktiskt inte spelad än, så lite hockey såg och hörde jag! Och oj så nervös jag var! När jag satt på TV:n imorse så stod det nämligen 3-1 till SLOVAKIEN, ojojoj... Fy sjutton! Men innan jag hann komma ut till bilen så hade lejonen lyckats få in ett mål till. Precis då jag hittade rätt kanal på radion så lyckas Finland slänga in ett mål till, kvitterat!!! Inte länge efter det så skickar de in ännu ett mål och lyckan är total, wohooooo!!! Efter att frukosten tagit slut så blev det att sitta och bita på naglarna resten av matchen, herre gud 2 lejon lyckades ju till och med bli utvisade och gav alltså Slovakien 2 power play. Fy så nervöst! Men kiprusoff (är det faktiskt så han stavar sitt namn?) höll tätt resten av matchen och när Slovakien tog ut målvakten lyckades Finland peta in det sista och avgörande 5-3 målet! Helt underbart, och när slutsignalen ljöd är jag nästan förvånad över att jag lyckades hålla mig på vägen! Ännu en gång har lejonen gjort min dag! Och när de sedan började spela "säkkijärven polkka" på radion så fällde jag nästan en tår. Detta är lycka!!



(gammal bild!) 

"Finland är enda nation som tagit fyra medaljer i fem raka OS sedan NHL-proffs tilläts spela." Underbart!!

 



Nu jobbar jag till kl.14. Det har jag inget emot, FÖR MINA ÄLSKADE LEJON HAR TAGIT BRONS I OS!!!!!

Puss och kram!!

//Elin

Kommentarer
Postat av: bäcka

haha tokpatriot!:)

2010-02-28 @ 23:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0