Dagen då solen tittade fram

Idag lyser solen över Åland! Det är absolut helt underbart väder här. Och vad gör jag? Jag sitter INOMHUS på jobb och slipper härifrån först kl.19.00 ikväll, då solen gått ner. Lite ledsen över det är jag, men vad gör man? Nu håller jag alla tummar och tår för att himlen är klarblå även imorgon, då får det bli någon sorts utflykt! :)

Annars är det en rätt spännande dag på jobb då viking line inte går p.g.a. all is, så nu har vi fullt upp här! Eller mer att göra än vanligt iaf! Många som undrar hur båten går idag, och alla blir lika förvånade då det får svaret "precis som vanligt".

Igår lekte jag "Elins Taxi" och skjutsade runt på folk mest hela dagen. Anton och jag var och simmade också med en av hans kompisar så det blev invigning av min nya baddräkt, var riktigt roligt! Ungarna var ju ut och rullade sig i snön, galningar! Jag lät bli.

Ikväll har min käre far tänkt trotsa snön och försöka gräva sig fram till grillen, så ikväll står det grillat på menyn. Ja hjälp säger jag, vem är så sugen på grillat att man gräver sig igenom 1 m snö för att ens komma fram dit och sedan står ute i minusgrader och grillar?? Lite vådligt, men det ska bli gott! :D Man får en liten bit av sommar här i vintermörkret, så det tackar vi för!

Nu är det ganska exakt en vecka kvar tills jag är back in linkan. Jag kommer kl. 15.00 nästa lördag! Tåget är alltså bokat nu!:)

Och idag kommer Hanna tillbaka till Åland! Hoppas på att hon är så pass mycket i form imorgon så jag får träffa henne då! :D

Puss och kram!

//Elin

Kommentarer
Postat av: Hanna

Än så länge är jag i tipptopp-form! Vi lär nog vara rätt döda imorgon, men du kan väl ringa nåt på eftermiddagen typ? Skulle vara jättekul om du skulle komma över på en kaffe eller något, det ska vi nog klara av ;)

2010-03-06 @ 21:56:08
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0