Lyckad dag!

Idag har det varit helt underbart väder! Så Nemo och jag började dagen med en långpromenad längs Tinnerbäcken och sen tog jag mig dessutom en joggingtur längs med samma bäck! Gick rätt bra idag, men var i vanlig ordning helt slut och högröd i ansiktet när jag kom in...peew..med lite styrka och en skön dusch på det så var det iväg mot skolan för att möta upp Felicia.


Bild på en väldigt liten lillskrutt en solig dag ifjol vid slottet i Kalmar!

Vi tog sikte på stan och där gick vi till "naked juice bar", som förövrigt har helt underbara nypressade juicer och smoothies, och med varsin smoothie i handen placerade vi oss på en bänk i solen och njöt! Sämre kan man ha det. Efter det så bar det av på brudtärneklänningsjakt. Till min stora förvåning (jag har varit på jakt ett bra tag nu nämligen och började igår bli så frustrerad så jag nästan i ren protest köpte en helt opassande svart, mycket kort och rätt genomskinlig spetsklänning, men nej Charlie, det skulle jag aldrig kunna utsätta dig för, så jag lät bli) hittade jag en lämplig kandidat redan i första affären. Så nu får jag leva på nudlar resten av månaden... :P Det enda problemet med klänningen är att den är ljust ljust rosa (dock så rosa så man ser att den är rosa, inte vit) och det betyder att jag måste lyckas få lite färg till bröllopet, annars kommer jag se ut som ett spöke! Hittade tyvärr ingen bild på den på internet, annars skulle ni fått se den...

Hur som, begav mig sedan hem för att laga potatissallad till ikväll, grillkväll med Felicia, Maria och Johannes var planerad! Med lite trubbel på vägen, med bussar som inte kom och ett och annat så kom Markus och hämtade upp mig och Nemo vi 19-tiden och vilken härlig kväll det blev!! Mycket god mat och trevligt sällskap (även om en del tydligen frös lite ute...) utanför Felicia och även lite mys och overallfixning inför UK imorgon. Mycket mycket bra. Och Nemo stormtrivdes då han fick lufsa på för sig själv i sitt långalånga koppel och gräva i sand, jaga getingar, äta rester m.m. En mycket lyckad kväll med andra ord! Nu börjar det bli dags för sängen faktiskt, om man ska orka med morgondagens äventyr!


Dagar som denna får en att längta ännu mer till sommarens sol och bad.

Puss och kram!

//Elin

Kommentarer
Postat av: Felicia

Håller med om att det va en helt underbar kväll! Bättre kan man inte ha det! TACK!

2010-05-07 @ 10:48:49
Postat av: Martino

Galet vad Nemo var en lite hårboll på den tiden! Sjukt söt :)

2010-05-20 @ 10:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0